Bergsjö Din hälsocentral
Våra e-tjänster
- 1. Boka tid direkt
- 2. Av/omboka tid direkt
- Av/omboka tid
- Beställa tid
- Diabetesmottagning - hälsoformulär inför besök
- Förnya hjälpmedel
- Förnya recept
- Kontakta mig
- Psykoterapi-bedömning
- Remiss Bli tobaksfri
- Rådgivning
- Stöd och behandling
- Synpunkter på vården
- Beställa journalkopia
-
1. Boka tid direkt
Här kan du boka en tidför provtagningDu får en bekräftelse via 1177 Vårdguidens e-tjänster på din bokade tid. Anmäl dig i receptionen innan provtagningen. Om du blir tvungen att avboka din tid är vi tacksamma om du gör det så snart som möjligt så att vi kan erbjuda någon annan din tid. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
2. Av/omboka tid direkt
Observera att alla bokade tider inte är av/ombokningsbara via webben. Om tiden är av/ombokningsbar via webben visas en kalender Här kan du av- eller omboka dinför provtagning.Du får en bekräftelse via 1177 Vårdguidens e-tjänster på din av- eller ombokade tid. Anmäl dig i receptionen innan provtagningen. Om du blir tvungen att avboka din tid är vi tacksamma om du gör det så snart som möjligt så att vi kan erbjuda någon annan din tid. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Av/omboka tid
Här kan du av- eller omboka din tid på mottagningen. Avgift tas ut såvida inte förhinder anmälts senast dagen innan besöket. Du får bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Beställa tid
Här kan du skicka en förfrågan om tid för besök hos din vårdgivare. Du kommer att få svar på din förfrågan inom 3 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Vid uteblivet besök tas avgift ut såvida inte förhinder anmälts senast dagen innan besöket. OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta sjukdomstillstånd. För telefonrådgivning ring 1177 Vårdguiden på telefon. Vid akuta situationer gäller nödnumret 112. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Diabetesmottagning - hälsoformulär inför besök
Det här formuläret fyller du i inför ditt besök hos sjuksköterska på diabetesmottagningen för att underlätta, effektivisera och öka kvaliteten på besöket. Du fyller även i de hjälpmedel du behöver recept på. Du kommer att få svar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Förnya hjälpmedel
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya hjälpmedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om hjälpmedlet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan hjälpmedel. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Om du inte är nöjd med nuvarande hjälpmedel eller behöver rådgöra med din vårdgivare ber vi dig kontakta mottagningen. Region Gävleborgs avgifter gäller. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Region Gävleborgs avgifter gäller. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Kontakta mig
Här kan du kontakta din vårdgivare eller be din vårdgivare kontakta dig. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta sjukdomstillstånd. För telefonrådgivning ring 1177 Vårdguiden på telefon. Vid akuta situationer gäller nödnumret 112. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Psykoterapi-bedömning
Här kan du skriva din egen vårdbegäran. Egen vårdbegäran betyder inte att du med automatik har rätt att få specialistvård. En egen vårdbegäran ska bedömas av mottagningen på samma sätt som om den vore en inkommen remiss från läkare. Ytterst är det den mottagande verksamheten (psykoterapibedömaren) som avgör vilken vård och på vilken vårdnivå den ska ges. Det kan innebära att du som vårdsökande hänvisas till primärvårdens psykosociala team, psykiatrin eller till egenvård. Du kommer att få ett svar om fortsatt hantering via 1177 Vårdguidens e-tjänster inom 7 dagar. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Remiss Bli tobaksfri
Här kan du skicka en egenremiss för tobaksavvänjning. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Rådgivning
Här kan du få råd från din vårdgivare. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta sjukdomstillstånd. För telefonrådgivning ring 1177 Vårdguiden på telefon. Vid akuta situationer gäller nödnumret 112. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Stöd och behandling
-
Synpunkter på vården
Här kan du lämna synpunkter på vår verksamhet och förslag till förbättringar. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Beställa journalkopia
Med denna tjänst kan du beställa en kopia av din journal.
Tänk på att alltid rådfråga sjukvårdspersonal om du upplever att något i journalen inte stämmer eller om du blir orolig.
Telefonnummer och Öppettider
0652-366 00- Telefontid idag:
- 08–17
- Öppet idag:
- 08–17
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-fre 08–17 - Öppettider:
-
Mån-fre 08–17 - Växeltelefon:
- 026-15 40 00
ADRESS
- Besöksadress
- Bållebergsvägen 5,820 70 Bergsjö
- Län, kommun
- Gävleborgs län, Nordanstig
- Postadress
-
Bergsjö Din hälsocentral
Bållebergsvägen 5 -770-
820 70 Bergsjö
- Vägbeskrivning
-
För att ta del av rekommenderad färdväg, besök www.x-trafik.se eller hämta karta från www.hitta.se
Om oss
Bergsjö Din hälsocentral är belägen i den västra delen av Nordanstigs kommun. På Bergsjö Din hälsocentral hittar du all kunskap samlad för vård som finns nära och används ofta. Vi arbetar i team inom hälsocentralen för att ge dig den vård du behöver. Vi har även en distriktssköterskemottagning i Hassela en dag i veckan. Dessutom ansvarar vi för läkarinsatser på kommunens särskilda boenden Sörgården samt Bollebo i Bergsjö. Hos oss träffar du läkare, sjuksköterska, undersköterska, diabetessköterska, inkontinenssköterska, astma/KOL sköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut och kurator. Vår BVC svarar för kontroller av barnens hälsa.
Vänd dig till oss när du behöver:
* viss utlandsvaccination
* friskintyg för körkort
* hälsokontroll
* medicinsk fotvård
* dietist
Information till patienter
Morgonmottagning tisdag, endast Lab. Blir du sjuk på kvällen, natten eller under helgen och inte kan vänta till nästa vardag, kontakta i första hand Sjukvårdsrådgivningen på telefon 1177. Vid akut sjukdom ring 112.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Landsting/Region.
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Bergsjö Din hälsocentral.
Telefon- & läkartillgänglighet
Primärvårdens tillgänglighet per telefon
Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.
- Det aktuella värdet är
- 99%
- Mätningen genomfördes
- 2018-12-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården
Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård
Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.
- Det aktuella värdet är
- 98%
- Mätningen genomfördes
- 2018-12-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 55 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 54 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 42 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 49 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 72 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 68 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 58 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting