Bergsjö Din hälsocentral


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa tid

  • Diabetesmottagning - hälsoformulär inför besök

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta mig

  • Psykoterapi-bedömning

  • Remiss Bli tobaksfri

  • Rådgivning

  • Stöd och behandling

  • Beställa journalkopia

Telefonnummer och Öppettider

0652-366 00
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Växeltelefon:
026-15 40 00

Aktuellt

Håll dig frisk - vaccinera dig!

Publicerad: 2017-10-27

Den 7 november 2017 startar årets influensavaccination och pågår till den 1 december, därefter gäller tidsbokning.

Var och när kan jag vaccinera mig mot säsongsinfluensa?

Läs mer om vaccinationer - Håll dig frisk - vaccinera dig!

ADRESS

Besöksadress
Bållebergsvägen 5 820 70 Bergsjö
Län, kommun
Gävleborgs län, Nordanstig
Postadress
Bergsjö Din hälsocentral
Bållebergsvägen 5 -770-
820 70 Bergsjö
Vägbeskrivning

För att ta del av rekommenderad färdväg, besök www.x-trafik.se eller hämta karta från www.hitta.se

Om oss

Bergsjö Din hälsocentral är belägen i den västra delen av Nordanstigs kommun. På Bergsjö Din hälsocentral hittar du all kunskap samlad för vård som finns nära och används ofta. Vi arbetar i team inom hälsocentralen för att ge dig den vård du behöver. Vi har även en distriktssköterskemottagning i Hassela en dag i veckan. Dessutom ansvarar vi för läkarinsatser på kommunens särskilda boenden Sörgården samt Bollebo i Bergsjö. Hos oss träffar du läkare, sjuksköterska, undersköterska, diabetessköterska, inkontinenssköterska, astma/KOL sköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut och kurator. Vår BVC svarar för kontroller av barnens hälsa.

Vänd dig till oss när du behöver:

* viss utlandsvaccination

* friskintyg för körkort

* hälsokontroll

* medicinsk fotvård

* dietist

Information till patienter

Morgonmottagning tisdag, endast Lab. Blir du sjuk på kvällen, natten eller under helgen och inte kan vänta till nästa vardag, kontakta i första hand Sjukvårdsrådgivningen på telefon 1177. Vid akut sjukdom ring 112.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Bergsjö Din hälsocentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

99 %

Det aktuella värdet är
99%
Mätningen genomfördes
2017-08-01 - 2017-08-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

98 %

Det aktuella värdet är
98%
Mätningen genomfördes
2017-08-01 - 2017-08-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

69 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

69 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

62 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
62 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

70 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
70 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information