Vårdcentralen Kungsbacka, Kungsbacka


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Beställ svar på röntgen och provtagning

  • Beställ tid eller av/omboka en tid om du är i behov av tolk vid besöket

  • Beställ tid för resevaccination

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta mig

  • Kontakt med diabetes-sköterska

  • Rådgivning

  • Vill du ha råd eller hjälp att välja vilken tid du ska boka

  • Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?

  • Välj vårdcentral

Telefonnummer och Öppettider

0300-56 52 40
Telefontid idag:
07–16:30
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 07–16:30
Fre 07–15:30
Öppettider:
Mån-tis 08–17
Ons 08–19
Tor-fre 08–17
Växeltelefon:
0300-56 50 00

ADRESS

Besöksadress
Entré 2 Norra, Sjukstugegatan 18, Kungsbacka
Län, kommun
Hallands län, Kungsbacka
Postadress
Vårdcentralen Kungsbacka
434 80 Kungsbacka
Vägbeskrivning

Vårdcentralen Kungsbacka ligger på Hallands Sjukhus Kungsbacka, Sjukstugegatan 18, Entré 2 Norra, högst upp i backen.

Om oss

Vårdcentralen Kungsbacka ligger på Kungsbacka Närsjukhus, med närhet till specialistmottagningar, röntgen, sjukgymnastik, arbetsterapi, dietist, fotvårdsterapeut och apotek som finns i huset. Utöver läkar- och distriktssköterskemottagning har vi bland annat provtagning, barnavårdscentral, infektionsmottagning, diabetesmottagning, astma/KOL-mottagning, tobaksavvänjning, riskbruksmottagning, terapeut med KBT-inriktning, psykolog, rehab-samordnare, flyktingmedicin samt resevaccinationsmottagning.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Kungsbacka, Kungsbacka.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

96 %

Det aktuella värdet är
96%
Mätningen genomfördes
2017-07-01 - 2017-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

77 %

Det aktuella värdet är
77%
Mätningen genomfördes
2017-10-01 - 2017-10-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

71 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
71 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

66 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information