Astrakanen läkarcentrum Nybro


Vi erbjuder influensavaccinering från 9 november till 1 december. Måndag till torsdag kl.13:00-16:00.

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

0481-696 96
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt
Drop-in-tid idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 07:30–16:30
Fre 07:30–15:30
Öppettider:
Mån-tor 07:30–16:30
Fre 07:30–15:30
Drop-in-tider:
Mån-fre 07:30–11 Provtagning
Mån-fre 08–10 Läkare
Mån-fre 10–11 Sjuksköterska
Mån-fre 13–15 Läkare

ADRESS

Besöksadress
Tunnelgatan 8, Nybro
Län, kommun
Kalmar län
Postadress
Astrakanen läkarcentrum Nybro
Tunnelgatan 8
382 30 Nybro
Vägbeskrivning

Bil/tåg/buss/gående: Starta i riktning öst på Stationsplan vid resecentrum, kör ca 50 m sväng höger in på Stora Nygatan kör ca 200 m, sväng vänster in på Tunnelgatan, sväng vänster till parkering. Flexbuss stannar vid entren.

Om oss

Välkommen till Astrakanen läkarcentrum Nybro

Välkommen till Astrakanen, din hälsocentral i Nybro. Vi kan erbjuda dig både tidsbeställd och drop in-mottagning till våra läkare och distriktssköterskor. Vi kan även erbjuda er tid till våra specialistsjuksköterskor inom Astma/Kol, Livsstilsrådgivning/tobaksavvänjning, demens, inkontinensutredning/enureslarm, diabetes och resemedicin. Vi har även tillgång till primärvårdspsykolog och medicinsk fotvård.

Information till patienter

För beställning av tider till läkare, distriktssköterska och våra

specialistmottagningar vg kontakta oss. För vidare information

gå in på vår webbplats www.astrakanen.se

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Astrakanen läkarcentrum Nybro.

Telefon- & läkartillgänglighet

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

100

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2016-07-01 - 2016-07-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

74

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

73

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
73 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

85

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

73

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
73 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

80

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

90

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

88

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information