Vårdcentralen Timrå


Influensavaccinering 2016 Drop In

19/12 kl 08.00 - 11.30.

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Mina bokade tider, av- eller omboka direkt

  • Av/omboka tid

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

060-59 55 01
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–12
Mån-fre 13–16:30
Öppettider:
Mån-fre 08–12
Mån-fre 13–16:30
Växeltelefon:
060-59 55 00

ADRESS

Besöksadress
Köpmangatan 31, 861 31 Timrå
Län, kommun
Västernorrlands län
Postadress
Vårdcentralen Timrå
Köpmangatan 31
861 31 Timrå
Vägbeskrivning

Skyltat från E4 - Vårdcentral. Beläget i Centrumhuset i Timrå.

Om oss

Välkommen till Vårdcentralen Timrå

Vi finns i Centrumhuset mitt i Timrå Centrum (våning 3 och 4).

Förutom allmän läkarvård har vi distriktssköterskor, sjukgymnastik, arbetsterapi, vaccinationsmottagning, kurator och fotvård.


Barnhälsovård och Mödravård finns vid Älvens Hus, Lövuddsvägen 44, 860 30 Sörberge

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Timrå.

Telefon- & läkartillgänglighet

Lätt att nå på telefon

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

90

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

Det aktuella värdet är
90%
Mätningen genomfördes
2016-09-01 - 2016-09-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

59

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
59%
Mätningen genomfördes
2016-09-01 - 2016-09-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

57

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
57 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

46

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
46 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

55

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
55 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

53

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
53 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

52

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
52 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

63

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
63 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

72

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
72 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information