Söderjouren Närakut Stockholm, Stockholms län

Öppettider

    • Mån-Fre 17:00 - 22:00
    • Lör-Sön 08:00 - 22:00
  • Telefontider:

    • Mån-Fre 17:00 - 22:00
    • Lör-Sön 08:00 - 22:00

    Övriga kontaktuppgifter

Ringvägen 113,Beläget på Capio Citykliniken,Ringens Vc,STOCKHOLM

Om oss

Välkommen till Söderjouren Närakut

Söderjouren Närakut är en gemensam verksamhet som är öppet kvällar och helger.
När din vårdcentral är stängd kan du vid akuta besvär som INTE kräver sjukhusens medicinska och tekniska resurser besöka Söderjouren. Vi vill att du ringer innan och beställer tid för ditt läkarbesök. Kommer du utan att du har beställt tid får du den första lediga tiden vilket kan innebära lång väntetid, det kan även vara fullbokat. 
Lördagar söndagar samt övriga helgdagar har vi möjlighet att hjälpa dig om du behöver hjälp med tex en omläggning eller något annat DAGLIGT ärende. För att du ska kunna få vår hjälp på helger, kräver det att du har haft kontakt med din vårdcentral som har ordinerat denna åtgärd, vi behöver också ett behandlingsmeddelande gällande ditt ärende för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Tidpunkt för besök är kl 14.00 lördag samt söndag,
OBS väntetid kan förekomma. Kostnad läkarbesök 200 kr barn 0 kr sköterskebesök 100 kr. Frikort gäller.

Driftsform: Privat, vårdavtal

Prisinformation

Kontakta innehållsansvarig

Ser du felaktiga uppgifter som gäller den här mottagningen? Var snäll och meddela oss det genom att fylla i formuläret nedan. Observera att vi här bara kan ta hand om synpunkter som rör innehållet på denna sida och har inte möjlighet att svara på medicinska frågor och avbokningar med mera.

På 1177.se finns tjänsten Ställ en anonym fråga, där du anonymt kan ställa frågor som rör din egen eller en anhörigs hälsa.

Du kan också ringa till 1177 Sjukvårdsrådgivning per telefon
(telefonnummer 1177). Har du akuta besvär bör du istället ringa 112.

Du har skrivit in en felaktig e-postadress

Fakta och omdömen

Fakta och omdömen för Söderjouren Närakut

Övriga kvalitetsmått

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

88,8%
88,8%

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

Det aktuella värdet är 88,8%

Undersökningen genomfördes september 2014

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting