PRIMA Vuxenpsykiatri Täby


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Förnya recept

  • När har jag inbokat besök?

Telefonnummer och Öppettider

08-410 378 00
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17

ADRESS

Besöksadress
Kanalvägen 17,1 tr,TÄBY
Län, kommun
Stockholms län, Täby
Postadress
Kanalvägen 17
183 38 TÄBY

Om oss

Välkommen till PRIMA Vuxenpsykiatri Täby

Psykiatrisk öppenvårdsmottagning. Du är välkommen hit om du är 18 år eller äldre. Det är inget remisstvång utan du ringer till mottagningen för att boka tid. Under hela öppettiden finns även möjlighet till telefonrådgivning. Vid mottagningen finns även Täby psykosteam som under mottagningens öppettider nås genom denna. På kvällar och helger ring psykossektionen på 08-123 560 50.
Vid akut behov av vård vänder Du dig till NoA-Teamet, Tfn 08-123 558 58.
 
 
 

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat, vårdavtal.
Certifieringar:
Miljöcertifierad 2012-04-02

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för PRIMA Vuxenpsykiatri Täby.

Beräknad väntetid

Undersökning/mottagningsbesök
Operation

Vad är det här?

Här visas väntetidsprognoser väntetiden för planerade besök, behandlingar och operationer vid mottagningar som Stockholms läns landsting har avtal med. Väntetiderna rapporteras in av respektive mottagning, och anger den förväntade väntetiden.

Du kan se prognoser med eller utan förtur. Förtur innebär att mottagningen av medicinska skäl bedömer att patienten behöver snabbare vård.

Psykiatrisk mottagning

Utan förtur

3 v

Väntetid mottagning

Väntetid: 3 veckor

Prognos giltig till: 2016-10-20

Källa: Utbudstjänst SLL, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Psykiatrisk mottagning

Med förtur

1 v

Väntetid mottagning förtur

Väntetid: 1 vecka

Prognos giltig till: 2016-10-20

Källa: Utbudstjänst SLL, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

97
Det aktuella värdet är
97 %.
Undersökningen genomfördes
augusti 2016.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information