Aleris Vårdcentral Järva Stockholm, Stockholms län

Öppettider

Rinkebysvängen 70B,SPÅNGA

Mer info (Postadress och färdväg)
  • Postadress: Rinkebysvängen 70, 163 74 Spånga
  • Färdväg: Från T-bana Rinkeby är det 5 min promenad. Buss 179, 514 och 540 stannar i närheten vid Rinkebysvängen. Det finns en lokalbuss som går från Rinkeby centrum, tunnelbanan och stannar utanför vårdcentralen. Det finns parkeringsmöjligheter.

E-tjänster

via internet kan du:

Om oss

Välkommen till Aleris Vårdcentral Järva

HPV-vaccination

Med start den 1 februari 2012 kan flickor födda 1993 – 1998 gratis vaccinera sig mot HPV-virus som kan orsaka livmoderhalscancer. Från och med 1 januari 2013 kan även kvinnor upp till 26 år vaccinera sig gratis.

Läs mer om vaccinationen

Välkommen till Aleris vårdcentral Järva
 
Det är enkelt att få kontakt med oss och du får snabbt en tid hos en läkare. Vi jobbar alltid för att erbjuda dig vård av hög kvalitet.
Aleris Vårdcentral Järva erbjuder allmänmedicinsk vård och vaccinationer under ett och samma tak. I vårt team ingår läkare specialiserade i allmän medicin, en distriktssköterska och sjuksköterskor.
Vi har även tillgång till kurator och medicinsk fotvård här på vårdcentralen.
I nära anslutning till vårdcentralen finns Aleris Specialistvård Järva med specialister inom bl a barnmedicin, ortopedi, kirurgi, öron-näsa-hals och ögon. Vi har även ett gott samarbete med andra vårdgivare.

Fr om augusti 2011 har vi dessutom ett apotek på vårdcentralen.
 
Vi har drop-in hela dagen för vaccinationer.
 






Kvällsmottagning
På vardagkvällarna mellan kl 17.00-22.00 och på helger mellan kl 08.00-22.00 hänvisar vi våra patienter till närakuten Järva på telefon 08-690 64 17 eller närakuten Brommaplan på telefon 08-687 78 60.
 
 

Driftsform: Privat, vårdavtal

Prisinformation

Så väljer du mottagning

Miljö: Miljöcertifierad 2012-06-05

Kontakta innehållsansvarig

Ser du felaktiga uppgifter som gäller den här mottagningen? Var snäll meddela oss genom att fylla i formuläret nedan. Observera att du inte kan ställa frågor om din egen eller en anhörigs hälsa i detta formulär.

Du har skrivit in en felaktig e-postadress

Fakta och omdömen

Fakta och omdömen för Aleris Vårdcentral Järva

Telefon- och läkartillgänglighet

Telefontillgänglighet

Andel samtal som får svar samma dag.

82%
Andel samtal som får svar samma dag.
Mätningen genomfördes hösten 2013
Källa: Väntetider i vården (SKL)

Läkartillgänglighet

Andel patienter, som bedöms ha behov av läkarbesök, som får en tid inom sju dagar.

93%
Andel patienter, som bedöms ha behov av läkarbesök, som får en tid inom sju dagar.
Mätningen genomfördes hösten 2013
Källa: Väntetider i vården (SKL)

Patientomdömen

Tillgänglighet

Vad ansåg patienterna om tiden de fick vänta tills de fick komma på sitt besök?

55 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 80 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 78 av 100
55 av 100
För lång
Acceptabel

Antal svar: 82 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 55 av 100

Källa: Nationell patientenkät (Sveriges Kommuner och Landsting)

Värden

Omdöme för mottagningen
55 av 100
Genomsnitt för Sverige
80 av 100
Genomsnitt för Stockholm
78 av 100

Bemötande

Kände patienterna att de blivit bemötta med respekt och på ett hänsynsfullt sätt?

82 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 90 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 91 av 100
82 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Antal svar: 97 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 82 av 100

Källa: Nationell patientenkät (Sveriges Kommuner och Landsting)

Värden

Omdöme för mottagningen
82 av 100
Genomsnitt för Sverige
90 av 100
Genomsnitt för Stockholm
91 av 100

Upplevd nytta

Ansåg patienterna att deras aktuella behov av sjukvård blivit tillgodosett vid sitt besök på mottagningen?

70 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 82 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 83 av 100
70 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Antal svar: 100 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 70 av 100

Källa: Nationell patientenkät (Sveriges Kommuner och Landsting)

Värden

Omdöme för mottagningen
70 av 100
Genomsnitt för Sverige
82 av 100
Genomsnitt för Stockholm
83 av 100

Information

Ansåg patienterna att de fått tillräckligt med information om sitt tillstånd?

78 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 77 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 79 av 100
78 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Antal svar: 99 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 78 av 100

Källa: Nationell patientenkät (Sveriges Kommuner och Landsting)

Värden

Omdöme för mottagningen
78 av 100
Genomsnitt för Sverige
77 av 100
Genomsnitt för Stockholm
79 av 100

Delaktighet

Kände patienterna sig delaktiga i beslut om sin vård och behandling, så mycket som de önskade?

69 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 79 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 80 av 100
69 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Antal svar: 99 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 69 av 100

Källa: Nationell patientenkät (Sveriges Kommuner och Landsting)

Värden

Omdöme för mottagningen
69 av 100
Genomsnitt för Sverige
79 av 100
Genomsnitt för Stockholm
80 av 100

Förtroende

Kände patienterna förtroende för den läkare som de träffade?

83 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 85 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 86 av 100
83 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Antal svar: 97 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 83 av 100

Källa: Nationell patientenkät (Sveriges Kommuner och Landsting)

Värden

Omdöme för mottagningen
83 av 100
Genomsnitt för Sverige
85 av 100
Genomsnitt för Stockholm
86 av 100

Rekommendera

Skulle patienterna rekommendera mottagningen till andra?

72 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 83 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 83 av 100
72 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Antal svar: 98 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 72 av 100

Källa: Nationell patientenkät (Sveriges Kommuner och Landsting)

Värden

Omdöme för mottagningen
72 av 100
Genomsnitt för Sverige
83 av 100
Genomsnitt för Stockholm
83 av 100

Helhetsintryck

Hur värderade patienterna som helhet den vård/behandling de fick?

61 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 72 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 73 av 100
61 av 100
Dålig
Utmärkt

Antal svar: 97 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 61 av 100

Källa: Nationell patientenkät (Sveriges Kommuner och Landsting)

Värden

Omdöme för mottagningen
61 av 100
Genomsnitt för Sverige
72 av 100
Genomsnitt för Stockholm
73 av 100
  • Av- eller omboka tid

    Tjänsten är tillgänglig för dig som
    • har mottagningen som vårdval/hälsoval
  • Beställa tid

    Tjänsten är tillgänglig för dig som
    • har mottagningen som vårdval/hälsoval
  • Förnya recept

    Tjänsten är tillgänglig för dig som
    • har mottagningen som vårdval/hälsoval