Affektiva Mottagningen M59, Psykiatri Sydväst Huddinge, Stockholms län

Öppettider

Huddinge sjukhusområde M59,Medicingatan 9, plan 5,HUDDINGE

Om oss

Välkommen till Affektiva Mottagningen

Vi tar emot patienter över 18 år med diagnosen bipolär sjukdom typ I eller svårbehandlad affektiv sjukdom (bipolär sjukdom eller depression) för bedömning, behandling och uppföljning. 
Vår verksamhet ligger i Huddinge sjukhusområde. Vid Affektiva mottagningen erbjuder vi bland annat second opionbedömningar, medicinsk behandling, kognitiv beteendeterapi, psykopedagogiska behandlingar samt elbehandling. 
Om du redan är patient hos oss kan du komma i direktkontakt med oss alla vardagar mellan kl 07.00 och 15.00 för rådgivning eller för att beställa eller avbeställa tid. Du kan också komma i kontakt med oss via 1177 Vårdguidens e-tjänster.Vid behov av kontakt utanför kontorstid hänvisar vi till Psykiatris sydvästs Jourmottagning, som har telefontid 08.00-22.00 på telefonnummer 08-585 849 20. Affektiva mottagningen tar ej emot nya patienter akut.

Driftsform: Landsting/Region

Prisinformation

Miljö: Miljöcertifierad 2013-04-05

Kontakta innehållsansvarig

Ser du felaktiga uppgifter som gäller den här mottagningen? Var snäll och meddela oss det genom att fylla i formuläret nedan. Observera att vi här bara kan ta hand om synpunkter som rör innehållet på denna sida och har inte möjlighet att svara på medicinska frågor och avbokningar med mera.

På 1177.se finns tjänsten Ställ en anonym fråga, där du anonymt kan ställa frågor som rör din egen eller en anhörigs hälsa.

Du kan också ringa till 1177 Vårdguiden på telefon
(telefonnummer 1177). Har du akuta besvär bör du istället ringa 112.

Du har skrivit in en felaktig e-postadress

Fakta och omdömen

Fakta och omdömen för Affektiva Mottagningen

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

73,3%
73,3%

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

Det aktuella värdet är 73,3%

Undersökningen genomfördes augusti 2016

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

  • Av/omboka tid

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Begär intyg

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Beställa journalkopior

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Beställa tid

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Förnya recept

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Meddelande till mottagningen

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.