Affektiva Mottagningen M 59, Psykiatri Sydväst Huddinge, Stockholms län

Öppettider

Medicingatan 59,,HUDDINGE

Om oss

Välkommen till Affektiva Mottagningen

Vår mottagning är en specialmottagning för patienter med bipolär sjukdom och svårbehandlad depression som är belägen på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. Vi tar emot vuxna över 18 år boende i Huddinge och Botkyrka kommun samt stadsdelarna Älvsjö, Skärholmen, Hägersten och Liljeholmen. Förutom kvalificerade bedömningar kan vi erbjuda medicinering, kognitiv beteendeterapi i grupp, psykopedagogiska behandlingar samt elbehandling. Om Du är patient på mottagningen kan Du ringa alla vardagar mellan kl 07.00 och 15.00 för att få rådgivning, beställa eller avbeställa tid. Du kan också om Du så önskar, bli uppringd av en doktor påföljande morgon. Vid akuta behov kan Du erbjudas akut specialistbedömning per telefon eller besök samma dag. Efter kontorstid hänvisar vi till Jourverksamheten som är öppen dygnet runt, tel: 08-585 849 20.

Driftsform: Landsting/Region

Prisinformation

Miljö: Miljöcertifierad 2013-04-05

Kontakta innehållsansvarig

Ser du felaktiga uppgifter som gäller den här mottagningen? Var snäll och meddela oss det genom att fylla i formuläret nedan. Observera att vi här bara kan ta hand om synpunkter som rör innehållet på denna sida och har inte möjlighet att svara på medicinska frågor och avbokningar med mera.

På 1177.se finns tjänsten Ställ en anonym fråga, där du anonymt kan ställa frågor som rör din egen eller en anhörigs hälsa.

Du kan också ringa till 1177 Vårdguiden på telefon
(telefonnummer 1177). Har du akuta besvär bör du istället ringa 112.

Du har skrivit in en felaktig e-postadress

Fakta och omdömen

Fakta och omdömen för Affektiva Mottagningen

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

76,6%
76,6%

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

Det aktuella värdet är 76,6%

Undersökningen genomfördes juli 2016

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

  • Av/omboka tid

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Begär intyg

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Beställa journalkopior

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Beställa tid

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Förnya recept

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Meddelande till mottagningen

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.