Älvsbyns hälsocentral


När ni ringer till oss via vårt telefonuppringningssystem 0929-165 44 kommer ni att höra följande:

Ni kommer att få fem alternativ:

- Vill du komma till barnmorska tryck 1

- Vill du komma till sjukgymnast tryck 2

- Bokning provtagning tryck 3

- Receptförnyelse tryck 4

- För tidsbokning/rådgivning tryck 5

Har ni funderingar, hör av er till oss!

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställ svar på provtagning

  • Beställ svar på röntgen

  • Beställ tid för resevaccination

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Synpunkter

Telefonnummer och Öppettider

0929-165 44
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Växeltelefon:
0929-165 00

ADRESS

Besöksadress
Fluxenvägen 16, 942 33 , Älvsbyn
Län, kommun
Norrbottens län, Älvsbyn
Postadress
Älvsbyns Hälsocentral
Box 117
942 21 Älvsbyn

Om oss

Välkommen till oss på Älvsbyns hälsocentral, ditt självklara val om du önskar en hälsocentral med personal med mångårig erfarenhet och kompetens. Utöver specialistläkare i allmänmedicin har vi lab, distriktssköterske-, diabetessköterske-, demens och astma/KOL mottagning samt diplomerad tobaksavvänjare. BVC med barnsjuksköterska, MVC, preventivmedelsrådgivning samt ungdomsmottagning.

Vår rehabiliteringsverksamhet består av arbetsterapeut, sjukgymnastik, ljusbehandling, psykolog. Vi arbetar aktivt med hälsovård och livsstilsfrågor och har hälsosamtal med 30-, 40-, 50-, 60-åringar.

Dessutom har vi verksamhet dygnet runt med ambulans.

Hos oss får patienter och anhöriga ett gott bemötande och bra omhändertagande av kunnig personal med hög kompetens.

Välkommen till oss!

Börjar du bli lite glömsk?

Läs informationsbroschyren om vilken hjälp du kan få från Älvsbyns hälsocentral och Älvsbyns kommun.

Information till patienter

För tidsbokning/rådgivning/receptförnyelse ringer du telefonnummer 0929-165 44 vardagar kl 8.00-17.00.

Influensavaccination öppen mottagning.

Älvsbyn

16/11 kl 13.00-17.00

17/11 kl 13.00-18.00

22/11 kl 13.00-17.00

23/11 kl 13.00-17.00

24/11 kl 13.00-18.00

Vidsel

17/11 kl 13.00-16.00

Välkomna !

Akuta sjukdomsfall efter kl 17.00 samt helgdagar kontakta sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177 eller vid livsfara 112.

Vi har öppen mottagning för resevaccinationer tisdagar mellan kl 15.00-16.30

För avbokning/ombokning ring 0929-165 01.

Med respekt för våra allergiker

- kom gärna doftfri!

Information till besökare

Besökstider för anhöriga:
  • Mån-fre 08–17

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Älvsbyns hälsocentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Lätt att nå på telefon

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

79

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

Det aktuella värdet är
79%
Mätningen genomfördes
2016-10-17 - 2016-10-28

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

76

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
76%
Mätningen genomfördes
2016-10-17 - 2016-10-28

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

59

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
59 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

57

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
57 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

57

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
57 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

53

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
53 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

42

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
42 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

73

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
73 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

63

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
63 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information