Älvsbyns hälsocentral Älvsbyn, Norrbottens län

Logotyp

När ni ringer till oss via vårt telefonuppringningssystem 0929-165 44 kommer ni att höra följande:

Ni kommer att få två alternativ:

· Boka tid för provtagning tryck 1

· Rådgivning/tidsbokning tryck 2

· Receptförnyelse tryck 2

När ni tryckt 2 kommer ytterligare två val:

· Receptförnyelse tryck 1.

· Rådgivning/tidsbokning tryck 2.

Har ni funderingar, hör av er till oss!

Öppettider

Fluxenvägen 16, 942 33 , Älvsbyn

Om oss

Välkommen till Älvsbyns hälsocentral

Välkommen till oss på Älvsbyns hälsocentral, ditt självklara val om du önskar en hälsocentral med personal med mångårig erfarenhet och kompetens. Utöver specialistläkare i allmänmedicin har vi lab, distriktssköterske-, diabetessköterske-, demens och astma/KOL mottagning samt diplomerad tobaksavvänjare. BVC med barnsjuksköterska, MVC, preventivmedelsrådgivning samt ungdomsmottagning.

Vår rehabiliteringsverksamhet består av arbetsterapeut, sjukgymnastik, ljusbehandling, psykolog. Vi arbetar aktivt med hälsovård och livsstilsfrågor och har hälsosamtal med 30-, 40-, 50-, 60-åringar.

Dessutom har vi verksamhet dygnet runt med ambulans.

Hos oss får patienter och anhöriga ett gott bemötande och bra omhändertagande av kunnig personal med hög kompetens.

Välkommen till oss!

Börjar du bli lite glömsk?

Läs informationsbroschyren om vilken hjälp du kan få från Älvsbyns hälsocentral och Älvsbyns kommun.

Driftsform: Landsting/Region

Så väljer du mottagning

Info till patienter

För rådgivning samt tidsbokning till läkare och sjuksköterska ringer du telefonnummer 0929-165 44 vardagar kl 8.00-17.00.

Akuta sjukdomsfall efter kl 17.00 samt helgdagar kontakta sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177 eller vid livsfara 112.

Tidsbokning till laboratoriet görs på telefon 0929-165 44 (det finns ju också instruktioner till höger på sidan om vilka val som ska göras då man ringer till oss).

Vi har öppen mottagning för resevaccinationer tisdagar mellan kl 15.00-16.30

För avbokning/ombokning ring 0929-165 01.

För tidsbokning sjukgymnastiken ring 0929-16570 mån-fre kl 08.00-09.00

Med respekt för våra allergiker

- kom gärna doftfri!

Info till besökare

Besökstider för anhöriga: Mån-Fre 08:00 - 17:00

Kontakta innehållsansvarig

Ser du felaktiga uppgifter som gäller den här mottagningen? Var snäll och meddela oss det genom att fylla i formuläret nedan. Observera att vi här bara kan ta hand om synpunkter som rör innehållet på denna sida och har inte möjlighet att svara på medicinska frågor och avbokningar med mera.

På 1177.se finns tjänsten Ställ en anonym fråga, där du anonymt kan ställa frågor som rör din egen eller en anhörigs hälsa.

Du kan också ringa till 1177 Vårdguiden på telefon
(telefonnummer 1177). Har du akuta besvär bör du istället ringa 112.

Du har skrivit in en felaktig e-postadress

Fakta och omdömen

Fakta och omdömen för Älvsbyns hälsocentral

Telefon- och läkartillgänglighet

Lätt att nå på telefon

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

Uppgift saknas

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

75%
75%

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Mätningen genomfördes 2016-05-01 - 2016-05-31

Källa: Väntetider i vården

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering

59%
59%

Delaktighet och involvering i primärvård - Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 59 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
59 av 100

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd

57%
57%

Emotionellt stöd i primärvård - Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 57 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
57 av 100

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck

57%
57%

Helhetsintryck av besök i primärvård - Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 57 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
57 av 100

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap

53%
53%

Information och kunskap i primärvård - Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 53 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
53 av 100

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering

42%
42%

Kontinuitet och koordinering i primärvård - Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 42 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
42 av 100

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt

73%
73%

Respekt och bemötande i primärvård - Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 73 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
73 av 100

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet

63%
63%

Tillgänglighet i primärvård - Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 63 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
63 av 100
  • Av/omboka tid

  • Beställ svar på provtagning

  • Beställ svar på röntgen

  • Beställ tid för resevaccination

  • Beställa journalkopior

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Synpunkter