Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställ svar på provtagning

  • Beställ svar på röntgen

  • Beställ tid för resevaccination

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Synpunkter

Telefonnummer och Öppettider

0929-165 44
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Växeltelefon:
0929-165 00

ADRESS

Besöksadress
Fluxenvägen 16, 942 33 , Älvsbyn
Län, kommun
Norrbottens län, Älvsbyn
Postadress
Älvsbyns Hälsocentral
Box 117
942 21 Älvsbyn

Om oss

Välkommen till oss på Älvsbyns hälsocentral, ditt självklara val om du önskar en hälsocentral med personal med mångårig erfarenhet och kompetens. Utöver specialistläkare i allmänmedicin har vi lab, distriktssköterske-, diabetessköterske-, demens och astma/KOL mottagning samt diplomerad tobaksavvänjare. BVC med barnsjuksköterska, MVC, preventivmedelsrådgivning samt ungdomsmottagning.

Vår rehabiliteringsverksamhet består av arbetsterapeut, sjukgymnastik, ljusbehandling, psykolog. Vi arbetar aktivt med hälsovård och livsstilsfrågor och har hälsosamtal med 30-, 40-, 50-, 60-åringar.

Dessutom har vi verksamhet dygnet runt med ambulans.

Hos oss får patienter och anhöriga ett gott bemötande och bra omhändertagande av kunnig personal med hög kompetens.

Välkommen till oss!

Börjar du bli lite glömsk?

Läs informationsbroschyren om vilken hjälp du kan få från Älvsbyns hälsocentral och Älvsbyns kommun.

Information till patienter

För tidsbokning/rådgivning/receptförnyelse ringer du telefonnummer 0929-165 44 vardagar kl 8.00-17.00.

Influensavaccination öppen mottagning.

Älvsbyn

16/11 kl 13.00-17.00

17/11 kl 13.00-18.00

22/11 kl 13.00-17.00

23/11 kl 13.00-17.00

24/11 kl 13.00-18.00

Vidsel

17/11 kl 13.00-16.00

Välkomna !

Akuta sjukdomsfall efter kl 17.00 samt helgdagar kontakta sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177 eller vid livsfara 112.

Vi har öppen mottagning för resevaccinationer tisdagar mellan kl 15.00-16.30

Öppen mottagning för injektioner måndagar kl 13.00-14.00 och torsdagar kl 13.00-14.00. T ex Behepan, p-spruta, prostata injektion av olika slag m.m.

För avbokning/ombokning ring 0929-165 01.

Med respekt för våra allergiker

- kom gärna doftfri!

Information till besökare

Besökstider för anhöriga:
  • Mån-fre 08–17

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Älvsbyns hälsocentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Lätt att nå på telefon

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

69 %

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

Det aktuella värdet är
69%
Mätningen genomfördes
2016-12-01 - 2016-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

84 %

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
84%
Mätningen genomfördes
2016-12-01 - 2016-12-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

59 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
59 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

53 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
53 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

42 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
42 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

57 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
57 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

73 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
73 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

63 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
63 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

57 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
57 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information