Storvretens vårdcentral


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt

  • Allmänna synpunkter

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

08-530 677 07
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Öppettider:
Mån-fre 08–17
Reception/expedition:
08-530 677 00
Återbudstelefon:
08-530 677 70
Växeltelefon:
08-530 677 00

Aktuellt

Vaccinera dig mot influensa

Publicerad:
Vaccinationstider:
Tor 14:30–15:30

Torsdagar 14:30-15:30 för pensionärer<BR>och de som tillhör en riskgrupp

Tusentals stockholmare får influensa varje år. Om du tillhör en riskgrupp, det vill säga har en kronisk sjukdom, är gravid eller över 65 år är det extra viktigt att du skyddar dig och därför är vaccinationen gratis för dig. Övriga får betala för sin vaccination.

Erbjudandet om gratis vaccination gäller 9 november 2016 till 28 februari 2017. Här kan du läsa mer om vilka som omfattas av erbjudandet.

Här hittar du också öppettider till alla husläkar- och vaccinationsmottagningar. Kom ihåg din legitimation när du ska vaccinera dig.

Läs mer om vaccinationen

ADRESS

Besöksadress
Stenvägen 10,TUMBA
Län, kommun
Stockholms län, Botkyrka
Postadress
Stenvägen 10
147 50 Tumba
Vägbeskrivning

Buss 716 eller 719 från Tumba centrum, en hållplats.

Om oss

LABORATORIUM
Öppet för provtagning må-to kl 8-16, fr kl 8-13.

RÅDGIVNING DISTRIKTSSKÖTERSKA
Vardagar 8-17, telefon 530 677 07

ÄLDREMOTTAGNING

Vi är en godkänd Äldremottagning. Läs mer om "Äldremottagning i Stockholm läns landsting" på nedanstående länk:
http://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Aldremottagning/

ÖPPEN MOTTAGNING, DISTRIKTSSKÖTERSKA
Må-fr kl  8.15-9.15.

ÖVRIG TID
Huddinge Närakut, Paradistorget 4, vardagar kl 17-22, helger kl 8-22, ring gärna före besöket på tfn 123 426 50.
Sjukvårdsupplysning dygnet runt, ring 1177.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat, vårdavtal.
  • Ali Pour Akbar
    Läkare ST
    Telefonnr: 08-530 677 22
    Telefontider: Mån 08–08:30 ,
    Telefontider: Ons-fre 08–08:30
  • Oddsen Ankre Wenche
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 16
    Telefontider: Mån-fre 10:30–11
  • Eriksson Ingegerd
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 29
    Telefontider: Mån-fre 10:30–11
  • Fredholm Maria
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 37
    Telefontider: Mån-fre 10:30–11
  • Fredriksson Ann-Christin
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 25
    Telefontider: Mån-fre 10:30–11
  • Grigorev Aleksei
    Läkare, leg
    Telefonnr: 08-530 677 39
    Telefontider: Mån-fre 08–08:30
  • Hasselström Jan
    Distrikts-/husläkare
    Telefonnr: 08-530 677 40
    Telefontider: Mån
    08–09 ,
    Telefontider: Ons
    08–09 ,
    Telefontider: Fre
    08–09
  • Hellman Katarina
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 37
    Telefontider: Mån-fre
    10:30–11
  • Ivarsson Birgitta
    Distrikts-/husläkare
    Telefonnr: 08-530 677 23
    Telefontider: Mån
    08–09 ,
    Telefontider: Ons-fre
    08–09
  • Roos Lars
    Distrikts-/husläkare
    Telefonnr: 08-530 677 15
    Telefontider: Mån-tis
    08–09 ,
    Telefontider: Tor
    08–09
  • Taylor Elisabeth
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 47
    Telefontider: Mån-tor
    10:30–11
  • Tidgren Mikaela
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 11
    Telefontider: Mån-fre
    10:30–11
  • Westöö Marianne
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 49
    Telefontider: Mån-fre
    10:30–11
  • Wikström Olof
    Specialistläkare
    Telefonnr: 08-530 677 55
    Telefontider: Mån-ons
    08–09 ,
    Telefontider: Fre
    08–09
  • Rasjö Wrååk Görel
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-530 677 28
    Telefontider: Mån-fre
    10:30–11

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Storvretens vårdcentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

95 %

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
95%
Mätningen genomfördes
2016-10-17 - 2016-10-28

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

69 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Ögonbottenundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

95 %

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Sjukdomsförekomst, Ögonsjukdom, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2016/10/01 - 2016/12/31
Uppnått värde för mottagningen:
95 av 100
Nationellt målvärde:
96 av 100
Mer information Mindre information

Fotundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

92 %

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning skall göras varje år.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2016/10/01 - 2016/12/31
Uppnått värde för mottagningen:
92 av 100
Nationellt målvärde:
99 av 100
Mer information Mindre information

Uppgift om albuminuri vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes där uppgift om albuminuri finns. Primärvård

33 %

Beskrivning

Om utsöndringen av proteinet albumin i urinen (äggviteutsöndring) överstiger vissa nivåer, kallas det mikro- respektive makroalbuminuri. Albuminuri är ett tecken på att diabetessjukdomen gett skador på njurarna och är en allvarlig riskfaktor för försämrad njurfunktion, högt blodtryck och hjärt-kärlsjukdom. Ju längre tid patienten haft diabetes, desto vanligare är förekomsten av mikro och makroalbuminuri. Blodtryckssänkande behandling kan häva albuminutsöndringen och därmed minska risken för hjärt-kärlkomplikationer. Att tillståndet är behandlingsbart gör det viktigt att följa förekomsten av albuminuri och därmed hitta de patienter som har hög risk. 

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2015/07/01 - 2015/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
33 av 100
Mer information Mindre information