Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?

Telefonnummer och Öppettider

08-123 429 50
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17

Aktuellt

Vaccinera dig mot influensa

Publicerad:
Vaccinationstider:
Tis 14:30–15:30
Tor 14:30–15:30

Tusentals stockholmare får influensa varje år. Om du tillhör en riskgrupp, det vill säga har en kronisk sjukdom, är gravid eller över 65 år är det extra viktigt att du skyddar dig och därför är vaccinationen gratis för dig. Övriga får betala för sin vaccination.

Erbjudandet om gratis vaccination gäller 9 november 2016 till 28 februari 2017. Här kan du läsa mer om vilka som omfattas av erbjudandet.

Här hittar du också öppettider till alla husläkar- och vaccinationsmottagningar. Kom ihåg din legitimation när du ska vaccinera dig.

Läs mer om vaccinationen

ADRESS

Besöksadress
Döbelnsgatan 56,1 tr (hiss finns från gatuplanet),STOCKHOLM
Län, kommun
Stockholms län, Stockholm
Postadress
Döbelnsgatan 56
113 52 STOCKHOLM
Vägbeskrivning

T-bana Rådmansgatan, uppgång Handelshögskolan alt T-bana Tekniska Högskolan

Om oss

Vi är en godkänd Astma-/KOL-mottagning. Läs mer om Astma-/KOL-mottagning i Stockholms läns landsting på nedanstående länk:
http://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Astma-KOL-mottagning-i-Stockholm/

Vi är en godkänd Äldremottagning. Läs mer om Äldremottagning i Stockholms läns landsting på nedanstående länk: http://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Aldremottagning/

Husläkarna har telefontid mån-fre kl 08.30-09.10
Övriga läkare mån, ons och fre kl 08.30-9.10.
 
Öppen läkarmottagning mån-fre kl 09.30-10.30 som bokas via telefon eller i receptionen från kl 08.00 samma dag.

Vi har även vissa tider som du kan boka själv på "Mina Vårdkontakter".
 
BVC-sköterskorna har telefontid mån-fre kl 09.00-09.45.

Pneumokock/Influensavaccination för säsongen 2016/2017 Kontakta distriktssköterskemottagningen för att boka tid, tfn 08-123 429 50, knappval 1.

Vid akut sjukdomstillstånd må-fre kl 16.30-22.00 och lör-sön och helgdag kl 07.30-22.00, hänvisar vi till Närakuten Sabbatsberg, tfn 08-672 39 90

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.
  • Andersson Lena M
    Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-123 429 51
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:10
  • Hollink Dzabic Nathalie
    Läkare ST
    Telefonnr: 08-123 429 63
  • Gudesjö Amanda
    Läkare ST
    Telefonnr: 08-123 429 55
    Telefontider: Mån 08:30–09:10 ,
    Telefontider: Ons 08:30–09:10 ,
    Telefontider: Fre 08:30–09:10
  • Johansson Margareta
    Husläkare
    Telefonnr: 08-123 429 52
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:10
  • Latham Carolyn
    Husläkare
    Telefonnr: 08-123 429 58
    Telefontider: Mån-tis 08:30–09:10 ,
    Telefontider: Tor-fre 08:30–09:10
  • Mattsson Nordemyr Carina
    Husläkare
    Telefonnr: 08-123 429 53
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:10
  • Perneby Christina
    Husläkare
    Telefonnr: 08-123 429 54
    Telefontider: Mån-fre
    08:30–09:10
  • Schumacher Qwerin Nanna
    Husläkare
    Telefonnr: 08-123 429 56
    Telefontider: Mån-fre
    08:30–09:10

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Husläkarmottagningen Johannes.

Telefon- & läkartillgänglighet

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

99 %

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
99%
Mätningen genomfördes
2016-10-17 - 2016-10-28

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

92 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
92 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Fotundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

76 %

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning skall göras varje år.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2016/10/01 - 2016/12/31
Uppnått värde för mottagningen:
76 av 100
Nationellt målvärde:
99 av 100
Mer information Mindre information

Ögonbottenundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

90 %

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Sjukdomsförekomst, Ögonsjukdom, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2016/10/01 - 2016/12/31
Uppnått värde för mottagningen:
90 av 100
Nationellt målvärde:
96 av 100
Mer information Mindre information

Uppgift om albuminuri vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes där uppgift om albuminuri finns. Primärvård

Värde saknas

Inrapporterade värden saknas från organisationen i fråga

Beskrivning

Om utsöndringen av proteinet albumin i urinen (äggviteutsöndring) överstiger vissa nivåer, kallas det mikro- respektive makroalbuminuri. Albuminuri är ett tecken på att diabetessjukdomen gett skador på njurarna och är en allvarlig riskfaktor för försämrad njurfunktion, högt blodtryck och hjärt-kärlsjukdom. Ju längre tid patienten haft diabetes, desto vanligare är förekomsten av mikro och makroalbuminuri. Blodtryckssänkande behandling kan häva albuminutsöndringen och därmed minska risken för hjärt-kärlkomplikationer. Att tillståndet är behandlingsbart gör det viktigt att följa förekomsten av albuminuri och därmed hitta de patienter som har hög risk. 

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2015/07/01 - 2015/09/30
Mer information Mindre information